- Secretary: Fiora Østergaard
- Teacher: Asla Brandt
- Teacher: Sissecaia Carstensen
- Teacher: Ilyaz Dalsgård
- Secretary: Ludovica Eriksen
- Secretary: Fiora Østergaard
- Teacher: Iiris Berg
- Teacher: Sissecaia Carstensen
- Teacher: Ilyaz Dalsgård
- Teacher: Jaafar Henningsen
- Teacher: Aldís Karlsen
- Teacher: Naglis Steffensen
- Teacher: Timea Villadsen
Semesterbeskrivelse
Uddannelsernes 3. semester fokuserer med projektmodulet på organisationskommunikation. På dette modul tilvejebringes grundlæggende viden om organisationskommunikation med henblik på forståelse, analyse og udvikling af organisationskommunikation, herunder også i digitale og informationsteknologiske sammenhænge. På projektmodulforløbet tages flere forskellige perspektiver på organisationskommunikationens betydning op og undersøges, idet kommunikation f.eks. både ses som intentionel, rationel og målrettet og som udtryk for processer der skaber organisationer. I forbindelse med modulet undervises i fagrelevant videnskabsteori og metode.
Semesterets undervisning omfatter desuden kursusforløbet, DIKTO, Design og IKT med organisation som kontekst. DIKTO sætter fokus på hvordan forskellige kommunikationsformer og it-systemer tages i anvendelse i organisationer. Studerende kan på DIKTO vælge at tone egen faglighed, idet der fokuseres på enten organisationers interne eller eksterne kommunikation.
Ud over ovennævnte forløb afvikles kursusforløbet, Logik og argumentationsteori med henblik på at bibringe de studerende en grundlæggende og bred forståelse for argumentationens rolle i kommunikation og erkendelse. Kurset introducerer til den logiske og konceptuelle analyse af naturligsproglig kommunikation og argumentation med henblik på at afgøre konkrete argumenters gyldighed.
Semesterets organisering og forløb
De tre kursusmoduler på semesteret er selvstændige og der er knyttet en prøve til hvert forløb. Studiefaget Design og IKT med organisation som kontekst (DIKTO), afvikles parallelt med projektmodulet. DIKTO opgaven i design afleveres og DIKTO afsluttes efterfølgende med en mundtlig eksamen. Studiefaget Logik og argumentationsteori løber over fem uger efter afslutningen af DIKTO forløbet og afsluttes med eksamen i form af en bunden tre-dages hjemmeopgave.
Projektmodulet, Organisationskommunikation omfatter 20 ECTS points og de to kortere moduler er på hver 5 ECTS points. Semesteret udgør altså i alt 30 ECTS-points. 1 ECTS-point er ifølge Undervisningsministeriet 27,5 timers arbejde. 30 ECTS-point svarer således til omtrent 825 arbejdstimer eller 22 ugers fuldtidsarbejde bestående af forberedelse til undervisning, undervisningsdeltagelse, gruppearbejde, vejledning og eksamener.
Vigtige datoer på semesteret:
Aktivitet og dato | Introduktion
4. 9. | Gr. dannelse 11.10. Klokken 10.15/ 16.15 | DIKTO Poster 25.10. Klokken 10.15-14.15 | Projektseminar 22.11. Klokken 10.15... | Logik og argumentation Opgaveudleve- ring: 2.01.2023 Kl. 12.00 | Projektaflevering 21.12. Kl. 12.00 i DE |
|
|
| Mundtlig gruppe eksamen mellem 30./10. - 2.11. incl.
|
| Logik og argumentation Aflevering 5.01. 2023 Klokken 12.00 i DE | Projekteksamen i januar
|
Projektseminaret består af studenter- og vejlederfeedback på mundtlige oplæg.
Afløsning af de tre moduler på semesteret:
Modul | Afløsning |
Projektmodul 20 ECTS = 550 studenterarbejdstimer | · Mundtlig gruppeeksamination med udgangspunkt i projektrapport. · Intern bedømmelse: karakter efter 7- trinsskala. |
Dikto: Design og IKT med organisation som kontekst 5 ECTS = 137,5 studenterarbejdstimer | · En mundtlig prøve tager udgangspunkt i et af en eller flere studerende udarbejdet IT design, der understøtter kommunikation i organisationer. Prøvetiden er normeret til 15 min. pr studerende plus 5 min. pr gruppe, dog højest to timer ved store grupper og 20 minutter i alt ved individuel studerende. · Intern bedømmelse: karakter efter 7 trins skala. |
Logik og argumentationsteori 5 ECTS = 137,5 studenterarbejdstimer | · Bunden skriftlig tre dages hjemmeopgave. · Opgavebesvarelsen må højest være på 8 sider og udarbejdes individuelt. · Intern bedømmelse ved eksaminator. Bedømmelsesformen er Bestået/ikke bestået) |
- Secretary: Hercules Kragh
- Secretary: Shanyi Mikkelsen
- Teacher: Neeran Asmussen
- Teacher: Everdeen Berg
- Teacher: Iiris Berg
- Teacher: Sissecaia Carstensen
- Teacher: Gian Dalgård
- Teacher: Ilyaz Dalsgård
- Teacher: Yorkabiel Friis
- Teacher: Aldís Karlsen
- Teacher: Qadar Kristensen
- Teacher: Andjelo Munch
- Teacher: Lyonel Nikolajsen
- Teacher: Hex Olsen
- Teacher: Rielise Ravn
- Teacher: Arwan Skovgaard
- Teacher: Naglis Steffensen
- Teacher: Juliie Storm
- Teacher: Timea Villadsen
- Teacher: Fiora Østergaard
- Secretary: Hercules Kragh
- Secretary: Fiora Østergaard
- Teacher: Neeran Asmussen
- Teacher: Everdeen Berg
- Teacher: Sissecaia Carstensen
- Teacher: Ilyaz Dalsgård
- Teacher: Aldís Karlsen
- Teacher: Naglis Steffensen
- Teacher: Timea Villadsen
- Secretary: Hercules Kragh
- Secretary: Fiora Østergaard
- Teacher: Neeran Asmussen
- Teacher: Everdeen Berg
- Teacher: Sissecaia Carstensen
- Teacher: Gian Dalgård
- Teacher: Ilyaz Dalsgård
- Teacher: Najaraq Hedegaard
- Teacher: Shiva Juul
- Teacher: Aldís Karlsen
- Teacher: Qadar Kristensen
- Teacher: Nouria Lassen
- Teacher: Lyonel Nikolajsen
- Teacher: Hex Olsen
- Teacher: Leanne Olsson
- Teacher: Arwan Skovgaard
- Teacher: Naglis Steffensen
- Teacher: Juliie Storm
- Teacher: Timea Villadsen
- Teacher: Mingzhe Østergaard