None
- Secretary: Mifune Mølgård
- Teacher: Tebina Carstensen
- Teacher: Troye Danielsen
- Teacher: Pouriya Nygaard
- Teacher: Athavan Thøgersen
- Teacher: Katie Winther
Beskrivelse:
Faget bygger videre på metodeundervisningen fra bacheloren i Politik og Administration og har til formål at styrke de studerendes evne til at udvikle undersøgelser til udforskning af politiske og forvaltningsmæssige problemstillinger. De studerende opnår kendskab til en bredere vifte af undersøgelsesdesigns og en dybere forståelse for de udfordringer, der opstår i forhold til teori, data, sampling, etik og forskningskriterier, når der i en undersøgelse skal træffes beslutning om et undersøgelsesdesign, som kan levere valide svar på en given problemstilling. Herunder hvordan disse udfordringer varierer mellem designs, men også hvordan nogle kvalitative og kvantitative forskere har forskellige ideer om god forskning. Foruden at give videregående indsigter i undersøgelsesdesigns, der leder op til såvel kvalitative som kvantitative analyser, introducerer faget til designs, hvor kvalitative og kvantitative data og metoder kombineres, hvilket i nogle situationer kan styrke undersøgelsers validitet. Faget lægger vægt på, at de studerende opnår evne til kritisk stillingtagen og kan forholde fagets indhold til de typer af undersøgelser, der gennemføres i den offentlige forvaltning og andre organisationer med henblik på at understøtte autoritative beslutninger.
Læringsmål:
Viden:
- Har viden på et højt niveau om undersøgelsesdesigns
- Har viden om kvalitative og kvantitative undersøgelsers udfordringer i forhold til teori, data, sampling, etik og forskningskriterier.
- Har viden om forskellige forståelser for god forskning inden for kvalitative og kvantitative forskningstraditioner
- Har viden om hvordan kvalitative og kvantitative data og metoder kan kombineres med henblik på at styrke undersøgelser
Færdigheder
- Kan reflektere over styrker og svagheder ved forskellige undersøgelsesdesigns i relation til en given problemstilling
- Kan kritisk diskutere de etiske implikationer af undersøgelsesdesigns, samt hvordan valg af teori, data og sampling-metode påvirker en undersøgelses muligheder for at levere analyser, der opfylder kriterier for god forskning
- Kan kritisk forholde diskussioner om teori, data, sampling, etik og forskningskriterier til de typer af undersøgelser, som gennemføres i den offentlige forvaltning
Kompetencer
- Kan selv udvikle et undersøgelsesdesign, som kan danne grundlaget for valide og etisk forsvarlige analyser i forhold til en given problemstilling
- Teacher: Palistha Berthelsen
- Teacher: Troye Danielsen
- Teacher: Zerian Bisgaard
- Teacher: Mili Markussen
- Teacher: Pouriya Nygaard
- Teacher: Tebina Carstensen
- Teacher: Abdulssamed Madsen
- Teacher: Mili Markussen
- Teacher: Pouriya Nygaard
- Teacher: Mettina Thomsen
- Teacher: Zerian Bisgaard
- Teacher: Vetrimaara Bisgård
- Teacher: Herewini Persson
None
- Secretary: Mifune Mølgård
- Teacher: Adel Bjerre
- Teacher: Troye Danielsen
- Teacher: Ántus Larsen
- Teacher: Normma Skovgård
- Teacher: Issac Thomassen
None
- Teacher: Palistha Berthelsen
- Teacher: Adel Bjerre
- Teacher: Troye Danielsen
- Teacher: Holly Hoffmann
- Teacher: Abdulssamed Madsen
- Teacher: Herewini Persson
- Teacher: Chukwubuikem Søndergård
- Teacher: Mettina Thomsen
- Teacher: Athavan Thøgersen