- Secretary: Abdolrahaman Nilsson
· Pædagogik og Pædagogisk innovation
Valgmodulet ’Pædagogik og pædagogisk innovation’ omfatter pædagogisk teori og didaktik, pædagogisk innovation og pædagogisk ledelse.
· Den studerende skal skrive et projekt inden for valgmodulets område og to artikler til uddannelsens nettidsskrift.
Undervisningen til ”Læring i multikulturelle kontekster” er placeret først i semestret med eksamen i løbet af foråret. Mens undervisningen på valgmodulerne har størst tyngde lidt inde i semestret.
Detaljerede informationer om undervisningen fremgår af undervisningsplanerne
Mål
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om
· teorier om pædagogik og didaktik med særligt henblik på undervisning, læring og innovation i uddannelseskontekster
· metoder til udforskning og design af innovative læreprocesser i uddannelseskontekster og disse metoders videnskabsteoretiske forudsætninger
· teorier og metoder til evaluering og konsekvensvurdering af design af læreprocesser i uddannelseskontekster
Færdigheder i
· at kunne foretage velunderbyggede vurderinger og kvalificerede valg blandt modulets videnskabelige teorier og metoder samt tilrettelægge undersøgelser inden for området pædagogik og pædagogisk innovation
· at eksperimentere med metoder og redskaber i design af innovative læreprocesser
· at understøtte innovative læreprocesser på et teoretisk begrundet pædagogisk og didaktisk grundlag i samspil med specifikke brugergrupper, herunder at indtænke ikt som et muligt redskab
· at identificere relevante problemstillinger, som kan gøres til genstand for undersøgelse på baggrund af faglig refleksion og indsigt i videnskabelige tilgange
· at formidle forskningsbaseret viden og diskutere professionelle og videnskabelige problemstillinger med både fagfæller og ikke-fagfæller.
Kompetencer til
· at igangsætte og styre et komplekst undersøgelsesarbejde baseret på videnskabelige kriterier, analysemodeller og metoder inden for området pædagogik og pædagogisk innovation
· på videnskabeligt niveau at kunne gennemføre valide beskrivelser og analyser af læring og læringsbaserede forandringsforløb gennem brug af relevante undersøgelsesmetoder
· at undervise og vejlede i pædagogik og didaktik
· på videnskabeligt niveau at kunne evaluere og konsekvensvurdere læreprocesser i uddannelseskontekster
Henover modulet bliver der afholdt en række forelæsninger og andre aktiviteter. F.eks. deltagelse i afprøvning af didaktiske designs eller øvelser. Modulet sigter på at formidle en bred viden om pædagogik, innovation og kreativitet. Der vil være oplæg, forelæsninger og diskussioner om teori, og aktiviteter, hvor de studerendes ”trænes” i at formidle eller på andre måder være aktive.
Modulansvarlig er Lektor Birthe Lund
- Secretary: Abdolrahaman Nilsson
- Teacher: Ako Bang
- Teacher: Miamaiah Lindberg
- Teacher: Benedicta Sloth
- Secretary: Abdolrahaman Nilsson
- Teacher: Rocio Andersson
- Teacher: Rital Eriksen
- Teacher: Juris Hedegaard
- Teacher: Salaheddin Jepsen
- Teacher: Shandy Lauritzen
- Teacher: Heiko Munch
- Teacher: Benedicta Sloth
- Teacher: Sirikanya Vestergaard
- Teacher: Kito Ågaard
- Secretary: Abdolrahaman Nilsson
- Teacher: Rocio Andersson
- Teacher: Ako Bang
- Teacher: Rital Eriksen
- Teacher: Jumis Hougård
- Teacher: Shandy Lauritzen
- Teacher: Benedicta Sloth
- Secretary: Abdolrahaman Nilsson
- Teacher: Juris Hedegaard
- Teacher: Jumis Hougård
- Teacher: Benedicta Sloth
- Secretary: Abdolrahaman Nilsson
- Teacher: Unicca Bruun
- Teacher: Yosaija Lauritsen
- Teacher: Hermine Skovgaard
- Teacher: Benedicta Sloth
- Teacher: Salameh Thomsen
- Teacher: Litka Thorsen