None

Første gruppesupervision onsdag 29. januar (ingen supervision fredag 31.1)

Hold 1 kl. 9.30-12.00

Karen (Oasen, Thisted. Ældre)
Signe (Viften, Vodskov. Unge)
Cecilie (Birken, Vodskov. Børn)
Sophie (Kometen, Aalborg. Børn)
Nanna (Vokseværket, Gistrup, 3-18)

Hold 2 kl. 14.15-16.15
Natasja (Birken, Vodskov. Børn)
Asbjørn (Barnets Hus, Klarup. Børn)
Mia (Egtmond, Hou. Voksne)
Line (Fenrishus, Aarhus. Børn/unge)

VIGTIGT: Send din et-sides læringsportefølje til Hanne Mette (hanne@hum.aau.dk) senest i uge 2.

Send følgende rundt til Hanne Mette + alle i din 4 eller 5-mandsgruppe, senest tirsdag d. 28. januar, kl. 12.
Udkast til behandlingsoplæg, pkt 1 og 2 (se under modulbeskrivelser). Husk altid at anonymisere. Ud over påbegyndt behandlingsoplæg kan du tilføje spørgsmål til supervisionen. Ideen er, at du løbende arbejder med behandlingsoplægget. Det færdige oplæg skal højst være på 1 side, men undervejs må du gerne skrive mere - til sidst kan du så forkorte og gøre formuleringerne helt præcise.

Til første gang skal du forberede dit fokus for supervisionen. Der er i alt 25 min til hver, inkl. supervision og feedback. Gruppen vil også give kort feedback og fungere som et reflekterende team (forklaring følger). I løbet af de fire gange skal du mindst en gang fremlægge en kort video/audiosekvens som udgangspunkt for din supervision.

Efter hver supervision skal du sende en kort opsamling og refleksion over din supervision til Hanne Mette. Disse opsamlende refleksioner kan du senere anvende i din supervisionsrapport.

Litteratur (vi kan tale mere om dette, men start her):

Holck, U. (2010). Supervision af novicemusikterapeuter i arbejde med børn med betydelige og varige funktionsnedsættelser. I Karette Stensæth, Anne Torø Eggen, Rita Strand Frisk (red)  Musikk, helse, multifunksjonshemming. Skriftserie for Senter for musikk og helse vol. 2, s. 89-104.
LINK:
https://nmh.brage.unit.no/nmh-xmlui/handle/11250/172261

NB: Selvom I arbejder inden for et andet klientområde, kan artiklen give nogle vigtige hints, vi kan bruge i supervisionen

Supplerende litteratur: Genlæsning! Pointen er, at I ved noget om, hvordan udformning af spilleregler/spilleoplæg kan bruges til (a) at sætte musikterapien i gang med konkrete musikalske spilleregler, (b) undersøge evne til symbolisering/mentalisering og (c) spørge nonverbalt hvad der rør sig inden i klienten - uanset alder. Start med artiklen fra 2008:

Holck, U (2005).
Spilleregler i musikterapi med voksne – oversigter fra faglitteraturen. I: Ridder (red): Årsskrift 4, Musikterapi i Psykiatrien, s.6-23
Holck, U. (2005).
Spilleregler i musikterapi med børn – caseeksempler fra faglitteraturen. I: Ridder (red): Årsskrift 4, Musikterapi i Psykiatrien, s.24-39
Holck, U. (2008). Spilleregler anvendt i musikterapeutisk assessment i børnepsykiatrien - tværgående analyse af 10 cases. Holck (red): Musikterapi i Psykiatrien, Årsskrift 5, side 48-74. (se korrekt figur ovenfor i Moodlemappen!)

2. Gruppesupervision

Deadline for rundsendelse af udkast til behandlingsoplæg, supervisionsspørgsmål og tilbagemelding om evt. visning af video/audioklip: Tirsdag d. 18.2. kl. 12.00.

19. februar

Hold 1 kl. 9.30-12.00

Hold 2 kl. 13.00-15.00

3. Gruppesupervision

Deadline for rundsendelse af udkast til behandlingsoplæg, supervisionsspørgsmål og tilbagemelding om evt. visning af video/audioklip: Onsdag den 4. marts kl. 12.00

5. marts

Hold 1 kl. 9.30-12.00

Hold 2 kl. 13.00-15.00

4. Supervision

Supervisionen afholdes den 19.3 som individuel supervision via skype.

Send dit færdige behandlingsoplæg samt sprøgsmål til supervisionen til hanne@hum.aau.dk senest onsdag den 18. marts. kl. 12.00

Her er tidsplan for dagen:

Natasja: 9.15-9.40
Asbjørn: 9.45-10.10
Mia: 10.30-10.55
Line: 11.00-11.25

Karen: 12.30-12.55
Signe: 13.00-13.25
Cecilie: 13.30-13.55
Sophie: 14.15-14.40
Nanna:14.45-15.10

Mit skypenavn er "hm-ridder" eller "hanne mette ochsner ridder"


Semester: F20