Koordinator: Inger Glavind Bo, Annette Quinto Romani
Formået med kurset er, at give de studerende en uddybende viden om udvalgte videnskabsteoretiske traditioner og temaer, som kan danne grundlag for bachelorprojektet. Kurset er todelt. På første del undervises de studerende i forskellige videnskabateoretiske traditioner, hvor de får kendskab til og opbygger forståelse for disse traditioners perspektiver, muligheder og begræsninger, og hvordan de kan kontrasteres med andre videnskabsteoretiske positioner. På kursets anden del opnår de studerende viden om centrale temaer, der knytter sig til videnskabsteoretisk praksis. Kurset er videregående i den forstand, at det videreudvikler de videnskabsteoretiske kompetencer og færdigheder, som de studerende har erhvervet sig på 2. og 3. semester. Det er således kursets hovedformål at styrke de studerendes forståelse for og viden om videnskabsteoriens rolle i den videnskabelige praksis, og for, hvordan videnskabsteoretiske refleksioner kan appliceres i bachelorprojektet.Kurset består af 11 forelæsninger af to timer samt 10 øvelsesgange af to timers varighed.
- Secretary: Rein Madsen
- Secretary: Azel Munk
- Secretary: Medinashiri Simonsen
- Teacher: Osarugue Andresen
- Teacher: Alhassan Berg
- Teacher: Maij Hald
- Teacher: Hasra Jespersen
- Teacher: Georgjios Kjær
- Teacher: Sadek Koch
- Teacher: Zhikan Kristiansen
- Teacher: Iines Munch
- Teacher: Mumtaz Ågaard
Semester: F24