Title, ECTS credits         

''Interpersonel Kommunikation i teori og praksis''

''Interpersonal Communication in Theory and Practice''

 10  ECTS (if multiple courses lead to the same module exam, this must be stated)

 

Location

 BA SIV

 5. semester

 

Coordinator

 Aase Voldgaard Larsen  

 David Stevens

 

Course Instructor

  Claudine Haza Jensen

Language

Language of instruction

  Dansk /danish

Objectives

Mål:

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Viden om og forståelse af

  • · teoretiske aspekter af interpersonel kommunikation, herunder verbal og non-verbalkommunikation
  • · grundlæggende begreber og redskaber inden for interpersonel kommunikation
  • · forskellige praktiserede former for interpersonel kommunikation i organisationer.

 

Færdigheder i:

  • · at analysere forskellige former for verbal og non-verbal interpersonel kommunikation
  • · at analysere forskellige praktiserede former for organisationskommunikation

 

Kompetencer til:

  • · at blive bevidst om egen kommunikation i samspil med andre, fx i faglige

samarbejdsrelationer.

  • · at strukturere egen læring i relation til en given opgave
  • · selvstændigt at kunne fortsætte egen kompetenceudvikling inden for området.

NB: Please state if the module in the curriculum includes multiple courses.

 

Course Activities

 holdundervisning, gruppearbejde, øvelser med feedback, studenteroplæg.

Academic Content and Conjunction with Other Courses/Semesters

 Hovedsigtet med dette kursus er at introducere de studerende for de grundlæggende elementer og strategier for interpersonel kommunikation i en organisatorisk sammenhæng. Vi vil se hvilke teorier anvendes i den traditionelle ’face to face’ interpersonelle kommunikation og hvorledes anvendelse af disse teorier på de sociale medier åbner for nye opfattelser og perspektiver.  Kurset har desuden til formål, at være en inspirationskilde for gruppernes valg af emne og tilgange til semestrets projekt. Der forventes aktiv deltagelse af alle i form af diskussioner og mundtlige præsentationer

Scope and Expected Performance (1 ECTS corresponds to 27 work hours for the student)

Teaching hours: 20 hours

Preparation time before class: 5 hours x 10 = 50 (50 pages per class is a likely amount. Depending on the level of difficulty, the students will typically be able to read 50 pages in 5 hours (reading pace: 10 pages per hour).

Exercises: 170 hours (project incl.) (e.g. preparation before exercises, assignments, portfolio assignments)

Exam (preparation and attendance): 30 hours

 

Applied and Recommended Readings

 se semesterplan

Examination

Modulet afsluttes på 5. semester med:

Prøve 23

En intern kombineret skriftlig og mundtlig prøve på dansk i:

Interpersonel kommunikation(Interpersonal Communication). Prøven foregår som en samtale mellem den studerende, eksaminator og censor med udgangspunkt i en af den/de studerende udarbejdet projektrapport

(den enkelte studerendes bidrag hertil). Projektrapporten skal være udarbejdet på dansk og skal mindst være på 6 sider pr. studerende og må højst være på 12 sider pr.studerende, højst 20 sider ved individuelle prøver. Normeret prøvetid: 30min. Vægtning:Der gives en samlet bedømmelse for den skriftlige og den mundtlige præstation.

Hovedvægten lægges på den skriftlige rapport.

Bedømmelsesform: Der gives en karakter efter 7-trinsskalaen.

Omfang: 10 ECTS-point.

Projektrapporten og den mundtlige samtale skal demonstrere de læringsmål, som er angivet i modulbeskrivelsen ovenfor.

Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af fagets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler.

 


Semester: E18